Harmonogram projektu

 

  • Wizyta studyjna zespołu projektu w Stanach Zjednoczonych. czerwiec 2007 [zobacz więcej]

 

  • Opracowanie ścieżek programowych dla bibliotekarzy w oparciu o uzyskane w USA wzory.
    lipiec - październik 2007

 

  • Przeprowadzenie cyklu warsztatów dla pilotażowej grupy bibliotekarzy z woj. Małopolskiego. listopad 2007 - luty 2008 oraz kwiecień 2008

Tematyka szkoleń została wypracowana w ramach ścieżek programowych, powstałych na podstawie doświadczeń amerykańskich zebranych w pierwszej fazie projektu. Szkolenia miały na celu zachęcenie bibliotekarzy do dywersyfikacji działań i poszerzenia oferty dla użytkowników bibliotek, przede wszystkim osób zagrożonych wykluczeniem społecznym: niepełnosprawnych, starszych, mniejszości narodowych i etnicznych, imigrantów, uchodźców.

 

  • Szkolenie nr 1: Osoby starsze i niepełnosprawne a misja biblioteki Kraków, 29-30 listopada 2007
  • Szkolenie nr 2: Imigranci i mniejszości narodowe a misja biblioteki
  • Kraków, 22-23.01.2008
  • Szkolenie nr 3: Wolontariat biblioteczny, promocja i pozyskiwanie funduszy, tworzenie Towarzystw Przyjaciół Bibliotek
  • Kraków, 26-27.02.2008
  • KURS BIBLIOTERAPIA W BIBLIOTECE PUBLICZNEJ (kwiecień 2008)


    • Ogłoszenie konkursu o zasięgu ogólnopolskim dla bibliotek na najlepszą inicjatywę dotyczącą grup zagrożonych wykluczeniem społecznym. 
      luty 2008 - czerwiec 2008 (16.06.2008 - ogłoszenie wyników)

     

    • Opracowanie i wydanie publikacji dla bibliotekarzy zawierającymi opracowanie ścieżki programowe Biblioteka moje ulubione miejsce.
      maj - czerwiec - lipiec 2008

     

    • Ogólnopolska konferencja podsumowująca projekt, oraz prezentująca jego rezultaty.
      10 października 2008

     

    • Udostępnienie wszystkich wypracowanych podczas realizacji projektu materiałów dla wszystkich zainteresowanych bibliotek i innych placówek kultury, które będą chciały wdrażać ścieżkę programową.
      od października 2008